מילוי שפתיים

מילוי שפתיים

תהליך עיצוב שפתיים הוא אחד מהטיפולים האסתטיים המבוקשים ביותר בארץ. הטיפול מסייע לכל מי שחוותה חוסר ביטחון לגבי השפתיים שלה, רוצה לקבל שפתיים מלאות ומעוצבות יותר ובכך לשפר את מראה הפנים ואת הביטחון העצמי. ניתן לבצע מילוי שפתיים החל מגיל 18, מילוי שישפר את מראה השפתיים, יעבה אותן ויסייע בעיצובן.

במסגרת ההליך, נבצע הזרקת חומר מילוי אל נקודות אסטרטגיות בשפתיים. על פי רוב נשתמש בחומצה היאלורונית, אם כי ניתן להשתמש גם בשומן עצמי במסגרת חדר ניתוח על מנת לעבות את השפתיים. מדובר בהליך פשוט יחסית שיוציא אתכן עם שפתיים שופעות ועם הרגשה טובה.

נשים רבות תופסות את שיפור המראה החיצוני על ידי ניתוחים פלסטיים שונים, כדרך יעילה ומהירה להעלאת הביטחון העצמי ולשיפור תחושת הנשיות שלהן. מילוי שפתיים הוא מבוקש מאוד בין היתר בגלל סיבות אלו ולכן נשים צעירות, מבוגרות ובכל הגילים, מבצעות עיבוי ומילוי שפתיים.

סוגי חומרים למילוי שפתיים ופירוט עליהם

ישנם מספר סוגים שונים של חומרים, בעזרתם ניתן לעבות ולמלא את השפתיים.

  • חומצה היאלורונית – חומר המילוי השכיח ביותר לעיצוב השפתיים. חומצה היאלורונית מצויה בגופנו גם באופן טבעי. כתלות בסוג החומר וסמיכותו, החומצה מעניקה נפח לשפתיים ונספגת בהדרגה לאחר כ-9-12 חודשים. הטיפול בחומצה היאלורונית נחשב בטוח מאוד, בין היתר בגלל העובדה שהגוף שלנו מכיר את החומצה ההיאלורונית שכאמור מהווה רכיב טבעי בגופנו ומאחר והיא נספגת בהדרגה עם הזמן.
  • שומן עצמי – חלק מהשומן אמנם ייספג תוך מספר חודשים, אך השומן שיישאר יעניק לשפתיים נפח לשנים רבות. כחלק מתהליך הזרקת השומן העצמי, נדרשת קודם כל שאיבת שומן מאזור עתיר שומן בגוף. השאיבה נעשית לרוב תחת הרדמה מקומית, אם כי במקרים בהם יש צורך בשאיבה של כמות רבה של שומן, השאיבה תתבצע תחת הרדמה מלאה. השומן העצמי מאופיין בקליטה מהירה וטבעית בשפתיים ובגוף, מפני שהגוף אינו דוחה אותו.
  • סיליקון – סיליקון הוא חומר מילוי קבוע אשר מוזרק בהדרגה במספר מפגשים ובכמויות קטנות. מאחר ומדובר בחומר קבוע ובשל הסכנה שבנדידת הסיליקון או יצירת גושים, מרבית הרופאים נמנעים מהזרקתו. כמו כן, בהזרקת סיליקון קיימים סיכונים וסיבוכים אפשריים נוספים כגון התפתחות של זיהום וכן קושי רב בהסרתו במידת הצורך.

למי מתאים טיפול מילוי שפתיים?

הטיפול מתאים לכל מטופל או מטופלת אשר מעוניינים להוסיף נפח לשפתיים, אם בשל שפתיים דקות מלכתחילה או בשל איבוד נפח שהתרחש עם השנים. בין המטרות המרכזיות במילוי שפתיים, היא יצירת שפתיים מלאות ובשרניות, אשר יקנו מראה נשי, חיוני ואסתטי. בהתאם לכך, מילוי שפתיים יתאים לפתרון הבעיות הבאות:

  • שפתיים דקות.
  • שפתיים לאחר ירידת נפח.
  • מבנה מולד של שפתיים דקות.

הטיפולים השונים למילוי שפתיים יתאימו לרוב לנשים מעל גיל 18, כאשר טווח הגילים של המטופלות הינו רחב מאוד. הטיפול יתאים לנשים אשר מצבן הבריאותי תקין. ההתאמה לטיפול תיבדק במסגרת פגישת הייעוץ המקדימה עם הרופא המטפל.

מבנה השפתיים

לשפתיים מבנה מיוחד הכולל קווי מתאר, זוויות הפה, רכסים בשפה העליונה, רירית יבשה ורירית רטובה.

ניתן לחלק את השפה העליונה וכן את השפה התחתונה ל-3 חלקים עיקריים: רקמת העור, רירית יבשה ורירית רטובה. רקמת העור היא למעשה החלק החיצוני של השפתיים, כאשר הרירית היא החלק הפנימי יותר. מבנה השפתיים של כל מטופלת חשוב מאוד בעת תכנון מילוי השפתיים, מכיוון שמטרת הטיפול תהיה בהתאם למבנה הספציפי של כל מטופלת. כמו כן, חשיבות גדולה נוספת ניתנת ליחס שבין מבנה השפתיים והנפח הרצוי, לבין מבנה הפנים והפרופורציה ביניהן.

תהליך הטיפול

מילוי שפתיים נעשה לרוב בהרדמה מקומית במרפאה ונמשך זמן קצר. יחד עם זאת, תהליכי הטיפול משתנים בהתאם לחומר המילוי בו נעשה שימוש.

הטיפול באמצעות חומצה היאלורונית נחשב לפשוט ומהיר יחסית. תחילה מבוצעת הרדמה מקומית בדרך כלל באמצעות משחה מאלחשת באזור השפתיים, או באמצעות זריקת הרדמה מקומית. לאחר מכן מוזרקת החומצה בהליך זעיר פולשני שאינו כואב וברמת דיוק מרבית.

הזרקת שומן עצמי תצריך תהליך הנחלק ל-2. ראשית יש לשאוב את השומן מהגוף תחת הרדמה מקומית או הרדמה כללית (בהתאם לכמות השומן הנשאבת). לאחר מכן, מסננים את השומן כהכנה להזרקה שלו אל השפתיים.

כאשר מדובר בסיליקון יש צורך במשנה זהירות ולכן, הטיפולים יעשו בהדרגה וימשכו על פני מספר חודשים עם מרווח של מספר שבועות בין טיפול לטיפול. ההזרקות נעשות תחת משחה מאלחשת או תחת הרדמה מקומית ואורכות מספר דקות בכל פעם.

תופעות לוואי לאחר טיפול מילוי שפתיים

מילוי שפתיים הינו תהליך בטוח אך כמו בכל הזרקה קיים סיכון קטן לשטף דם, זיהום, פגיעה בכלי דם, יצירת גושים או נראות של חומר המילוי. במידה וישנה נטייה להרפס מומלץ ליטול טיפול מונע לפני ולאחר הפעולה.

חלק מתופעות הלוואי, כמו שטפי דם, כאב, נפיחות ואדמומיות, עלולות להופיע לאחר כל אחד מהטיפולים למילוי שפתיים. עם זאת, קיימות תופעות לוואי שעלולות להופיע בהתאם לחומר המילוי. למשל, סיליקון עלול לגרום לגושים או לנדידה של הסיליקון.

זמן החלמה לאחר הטיפול

זמן ההחלמה לאחר הפעולה הינו קצר למדי. מומלץ לקרר את האזור ביומיים הראשונים על מנת להפחית את הנפיחות. במידת הצורך ניתן גם לבצע עיסוי מקומי על מנת לפזר את החומר בצורה אחידה.

זמן ההחלמה לאחר הזרקת חומצה היאלורונית או סיליקון, הינו קצר מכיוון שמדובר בפעולה פשוטה באופן יחסי, שמצריכה על פי רוב רק משחת אלחוש באזור ההזרקה, ללא הרדמה כלשהי.

הזרקת שומן עצמי לעומת זאת, תתבצע לרוב תחת הרדמה מקומית או הרדמה כללית, תכלול 2 פעולות ועקב כך כרוכה לרוב בזמן החלמה ארוך יותר. עם זאת, השומן העצמי נקלט בגוף בצורה הטבעית והטובה ביותר, מה שמקל על תקופת ההחלמה.

פוסטים נוספים

לקביעת פגישת ייעוץ ללא התחייבות, ניתן להשאיר פרטים וניצור איתך קשר בהקדם: